Zoals lezers in het vorige artikel al konden lezen ben ik niet al te chameerd van de praktijken van XS4ALL als het gaat om het opzeggen van een ADSL lijn; is niet zo gek want als iets je 3 maanden abonnements geld kost loopt het bedrag aardig op. XS4ALL zelf denkt nog altijd dat ze het goed doen, want immers de onderzoeken (mij is nooit iets gevraagd trouwens, en met horte en stoten meer dan 10 jaar klant geweest bij deze club, dus hoe goed zijn die onderzoeken nu eenmaal?) blijken anders uit te wijzen:

XS4ALL is het nieuwe jaar uitstekend begonnen met opnieuw een eerste plaats in de Providermonitor van de Consumentenbond. Het is XS4ALL gelukt om voor de achtste keer op rij de beste te zijn in deze maandelijkse test van de Consumentenbond.

Op de volgende onderdelen scoorde XS4ALL het hoogst van alle geteste providers: kwaliteit internet (8,2), stabiliteit internetverbinding (8,4), percentage storingsvrij (85%) en algemene tevredenheid (8).

De Consumentenbond test maandelijks aanbieders van internet en telefonie. De uitslag van de Providermonitor is gebaseerd op meningen en ervaringen van consumenten. Centraal staan de kwaliteit van diensten (internet en bellen), storingen, service en de manier waarop telefonie- en internetproviders met problemen omgaan.

Kwaliteit internet, ja dat is waar, ik heb nooit mogen klagen over de kwaliteit; en dat doe ik dan ook zeker niet.
Stabiliteit, dat heeft volgensmij heel veel met het eerste te maken; geen kwaliteit ook geen stabiliteit dus ook hier hoor je me niet over klagen.
Storings vrij, 85% maar; ik zou het hoger schatten, maar ook dat heeft weer met de eerste 2 te maken.
Algemene tevredenheid: sinds deze week een dikke NUL! (0)

Want een provider die je na 10 jaar als een baksteen laat vallen is het echt niet waard; het is tijd dat consumenten zich realizeren dat dit soort bedrijven alleen uit zijn op je centen en geloven dat ze zelf geen fouten maken. Als er een ding is waar ik HEEL slecht tegen kan is dat onrecht. Ik leg me er bij neer; goed ik betaal die 3 maanden wel (sterker nog; al gedaan!) maar zal nooit meer iemand aanraden om naar xs4all over te stappen. Sterker nog; 2 klanten zijn nu al aan het kijken om ook over te stappen, en waarom ? simpel weg omdat ze niet willen toegeven dat ze een foutje hebben gemaakt. Les 1 in business: Iedereen maakt fouten; ook ik. Je bent pas een vent als je dat ook durft toe te geven.

Bedankt voor de wijze les XS4ALL